Modele de unghii lungi

Unghiile lungi, puternice, lăcuite perfect și, de preferat naturale, reprezintă visul multor femei care adoră să fie cât mai cochete, îngrijite și sofisticate. Dar cheia pentru o manichiură stilată nu se rezumă doar la o pilă și un lac de unghii. Poate că nu te-ai gândit până acum, dar unghiile, la fel ca multe alte părți ale organismului, sunt foarte complexe și, pentru ca acestea să crească și să fie cât mai puternice, necesită îngrijire și o hrană corespunzătoare.

Tot ce trebuie să știi despre modele de unghii lungi

Anatomia unghiilor este un aspect cu care trebuie să te familiarizezi câtuși de puțin dacă dorești să ai unghii lungi, puternice și sănătoase. Cunoscând anatomia unghiilor, vei ști ce trebuie să faci pentru a le oferi cea mai bună îngrijire. Deși unghia arată ca o parte întreagă și solidă, să știi că de fapt este alcătuită din straturi. Aceste straturi sunt alcătuite dintr-o proteină numită keratină. Keratina stă, de asemenea, la baza părului și a pielii.

Cum cresc unghiile?

O să ți se pară surprinzător, dar partea vizibilă a unghiei, cea pe care o tot dăm noi cu tot felul de lacuri și pe care o pilim ori de câte ori avem puțin timp liber, este de fapt moartă. Singura parte vie dintr-o unghie este chiar baza, numită matrice sau patul unghiei. Aici, la baza unghiei, se dezvoltă celulele noi care le împing pe cele vechi, făcând astfel ca unghiile să capete lungime. Odată ce toate celulele vii pierd contactul cu rădăcina, vor muri, motiv pentru care nu simțim durere atunci când ne tăiem sau ne pilim unghiile.

Cât de repede cresc unghiile?

În ritm mediu, unghiile cresc aproximativ 2-3 milimetri pe lună, dar această creștere nu este una generală. Unor persoane le cresc unghiile mai mult, în timp ce alte persoane se plâng că le cresc unghiile foarte lent. Ba chiar și persoanele care acordă o atenție sporită unghiilor acuză o creștere înceată, iar motivele pot fi multe, dar nu sunt toate sigure. După cum am menționat deja, unghiile nu cresc, ci pur și simplu este vorba despre un proces de dezvoltare a celulelor noi care le împing pe cele vechi. Asta înseamnă că ai nevoie de celule noi puternice și sănătoase pentru a te bucura cât mai curând de unghii lungi. De asemenea, unghiile trebuie să fie cât mai bine întreținute odată ce pierd contactul cu matricea și mor.

De-a lungul timpului, au existat numeroase zvonuri asociate cu ce anume încurajează unghiile să crească mai mult. Inițial, se credea că metabolismul și fluxul de sânge sunt implicate direct în procesul de creștere a unghiilor, asta după ce s-a observat o încetinire a creșterii unghiilor după vârsta de 50 de ani. Mai apoi, s-a observat și că unghiile cresc mai greu dacă mâinile sunt rănite și practic nu pot fi folosite, prin urmare dacă vasele de sânge sunt mai stimulate, unghiile vor crește mai rapid. Cât de des ne folosim mâinile este, de asmenenea, o altă teorie care stă la baza faptului că unghiile cresc mai repede la mâini decât la picioare. În timp ce mâinile mai active și un metabolism mai bun pot contribui la creșterea unghiilor, acestea nu sunt modalități prea fiabile sau realiste pentru creșterea unor unghii fabuloase.

Cum să îți îmbunătățești rezistența și lungimea unghiilor

Nu puține sunt femeile care periclitează frumusețea și sănătatea unghiilor, utilizând un accesoriu greșit, precum o pilă prea aspră. Pilele dure, tari și aspre creează fisuri și mici crăpături pe suprafața unghiei sau pot rupe unghia. Optează pentru o pilă mai prietenoasă și pilește unghiile cu blândețe, într-o singură direcție. Amintește-ți că unghiile sunt alcătuite din straturi foarte subțiri, ceea ce înseamnă că trebuie să fie tratate cu multă delicatețe, mai ales în ceea ce privește pilirea. Mișcările de înainte și înapoi nu sunt recomandate pentru pilirea unghiilor, ci pilește într-o singură direcție, aplicând o presiune ușoară pentru a asigura o pilire blândă și uniformă, fără să fisurezi unghia.

Foarte important este și să eviți substanțele chimice care ar putea deteriora unghiile. Ai observat cât de opace devin unghiile după ce faci curățenie? Substanțele chimice din majoritatea produselor de curățare pot avea un efect advers asupra rezistenței unghiilor, uscându-le și deteriorându-le, exact așa cum se întâmplă și cu pielea noastră. Iată de ce este indicat să folosești o pereche de mănuși de menaj pentru a preveni aceste efecte și pentru a te bucura de unghii cu aspect minunat.

La rândul său, îngrijirea cuticulelor este esențială dacă vrei să ai unghii lungi. În ciuda a ceea ce probabil ai auzit de nenumărate ori, tăierea cuticulelor nu este deloc o idee bună. Cuticula este, de fapt, un strat de piele care acoperă și protejează rădăcina unghiei, acolo unde se dezvoltă noile celule, deci este important să o îngrijești corespunzător. Prin îndepărtarea completă, lăsăm rădăcina unghiei expusă la germeni și bacterii care pot cauza tot felul de infecții fungice. De asemenea, nu este suficient să nu tai cuticula, ci trebuie să o și hidratezi. Dacă nu le acorzi hidratarea de care au nevoie, cuticulele vor deveni rigide, se vor lipi de patul unghiei, iar unghia nu va avea deloc un aspect plăcut. Pentru a proteja rădăcina unghiei, pentru a susține creșterea sănătoasă a unghiilor și pentru a avea cuticule suple, este important să hidratezi zilnic cuticulele. De asemenea, încearcă să le împingi regulat, folosind un dispozitiv special sau un bețișor din bambus, de preferat după ce ți-ai spălat și înmuiat bine mâinile.

Vei observa că după o baie lungă și caldă, unghiile sunt mai moi și mai flexibile. Nu este întotdeauna un aspect negativ, dar e bine să știi că expunerea prelungită și repetată la apă va slăbi unghiile și va contribui la ruperea lor. Imediat după baie, poți aplica un ulei special pentru unghii și cuticule și ar trebui să stai departe de sarcinile solicitante până când unghiile redevin tari și puternice.

Apoi, oricât de la îndemână ți s-ar părea, nu îți folosi unghiile pe post de unelte sau accesorii de curățenie. Multe femei au tendința de a-și folosi unghiile pentru a îndepărta eventualele murdării încăpățânate de pe pardoseală, pentru a dezlipi un autocolant sau o etichetă sau pentru alte sarcini diverse. Chiar dacă te mândrești cu cele mai puternice unghii, să știi că de fapt straturile unghiei sunt foarte delicate și ușor de deteriorat, așa că nu rezolva nicio sarcină măruntă cu ajutorul unghiilor dacă vrei să ai unghii lungi. Oare mai trebuie să adăugăm că ai face bine să nu îți rozi unghiile? Dacă obișnuiești să îți rozi unghiile, sunt slabe șansele să ai prea curând unghii lungi și sănătoase. Poate nu știai, dar de fiecare dată când îți rozi unghiile, poți să provoci o infecție urâcioasă.

Hidratarea este deosebit de importantă în regimul de întreținere a mâinilor și unghiilor. Ori de câte ori te speli pe mâini, pielea devine uscată, așa că este recomandat să aplici regulat o cremă de mâini, care este benefică și pentru unghii. De asemenea, seara, înainte de culcare, aplică vitamina E pe unghii, având grijă să masezi bine degetele și cuticulele. Ideal ar fi ca, din când în când, mai ales după o baie fierbinte, să dormi cu o pereche de mănuși cosmetice din bumbac, care sigilează umiditatea în piele. Umiditatea este importantă atât pentru o piele sănătoasă, cât și pentru unghii. Dimineața te vei trezi cu unghii sănătoase și cu mâini fine.

Poartă întotdeauna o pilă în geantă. Uneori, se întâmplă să îți agăți unghia în ceva, poate chiar într-o țesătură aspră. O pilă te va scuti de durere și de aspectul inestetic. De asemenea, în loc să folosești forfecuța sau unghiera pentru a-ți scurta unghiile, încearcă mai degrabă să le pilești cât mai blând și cât mai uniform. Doar scopul este să ai unghii lungi, prin urmare forfecuța va deveni inutilă.

Acum, ar fi timpul să discutăm puțin și despre cât de nocive sunt unele lacuri de unghii. Știi deja câte controverse există în privința lacului de unghii. Chiar și un simplu lac de protecție pare a avea efecte negative asupra sănătății unghiilor. Ca o regulă, nu depăși conturul unghiilor și nu exagera cu cantitatea. Substanțele chimice din lacurile de unghii, precum și din produsele de îndepărtare a lacului de unghii, nu fac niciun bine, mai ales dacă ai unghii fragile și piele sensibilă. Poți utiliza chiar și un întăritor de unghii dacă vrei să ai unghii lungi, dar evită orice produs care conține toluen sulfonamidă sau rășină de formaldehidă. Aceste ingrediente pot irita pielea și pot provoca dermatită. Cu cât ingredientele din produsele destinate îngrijirii unghiilor sunt mai puțin dure, cu atât sunt mai mari șansele de a te bucura în curând de unghii lungi și puternice.

Dietă sănătoasă pentru modele de unghii lungi naturale

O dietă variată, echilibrată și nutritivă este crucială pentru sănătatea unghiilor. Din momentul în care vei adopta o dietă bogată într-o mare varietate de vitamine și minerale, vei observa o îmbunătățire drastică a aspectului și ratei de creștere a unghiilor. Keratina care alcătuiește unghiile, pielea și părul este, de fapt, o proteină, așa că trebuie să consumi suficiente proteine în fiecare zi pentru a avea unghii lungi.

O gamă largă de fructe și legume va face minuni pentru frumusețea unghiilor, a pielii și a părului. Alimentele bogate în magneziu, preucm semințele de dovleac și ciocolata neagră sunt de mare ajutor femeilor care doresc unghii lungi, plus că sunt cunoscute și ca fiind alimente antistres. Zincul este și el foarte important pentru producția de keratină, așa că poți consuma măcar o dată pe săptămână o porție de fructe de mare bogate în zinc. Iar la micul dejun, poți consuma ouă fierte sau omletă, întrucât ouăle sunt bogate în biotină. Biotina este cel mai bun supliment pentru creșterea unghiilor. Mai multe studii au confirmat că utilizarea unui supliment zilnic de 2,5 mg de biotină determină o creștere mai rapidă a unghiilor.

Atunci când organismul nu poate produce suficientă keratină din cauza alimentației greșite, a problemelor hormonale, a alergiilor sau a infecțiilor fungice, încearcă să adopți o dietă cât mai variată, din care să nu lipsească siliciul – acesta se găsește în cereale -, sulful care se găsește în ceapă și în usturoi și care crește fermitatea unghiilor, proteinele care sprijină formarea de cheratină și care se găsesc mai ales în carnea de pui și în crustacee.

Molibdenul și zincul sunt alte minerale esențiale pentru producerea de keratină care se găsesc în produsele lactate, în leguminoase, ouă, pește, germeni de grâu și orez brun. De asemenea, ar trebui să reduci consumul de țigări și să folosești întotdeauna mănuși în perioada de iarnă.

 

 

 

 

Sorry, no posts matched your criteria.